Dopamine and social media

Dopamine-

Στο προηγούμενο άρθρο αναφερθήκαμε για τον εθισμό των κοινωνικών μέσων, τις συνέπειες και το αντίκτυπο που έχουν στην σημερινή κοινωνία. Όμως έστω και επιφανειακά, θα κάνουμε μια εισαγωγή στο κομμάτι της ψυχολογίας και τους λόγους που αυτά τα μέσα είναι πλέον τόσο δημοφιλή.

Η ιστορία

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Όταν ανακαλύφθηκαν κάποιες πλατφόρμες δικτύωσης, πρωταρχικός τους στόχος ήταν η δικτύωση και η διαμοίραση της πληροφορίας με γρήγορους ρυθμούς. Παρόλα αυτά η απήχηση ήταν εντυπωσιακή. Μπορεί αρχικά αυτό να ήταν μια καλή ιδέα με πολλές προοπτικές επιτυχίας αλλά κανείς δε περίμενε τη έκταση που πήραν οι δημοφιλείς πλατφόρμες. Μήπως λοιπόν κάποιοι χτύπησαν φλέβα χρυσού χωρίς να το ξέρουν; Και αυτό θα εξηγηθεί παρακάτω. Είδαμε μια τρομερή ανάπτυξη των κοινωνικών μέσων και μάλιστα την διάνοιξη μιας νέας ψηφιακής αγοράς που μέχρι πρότινος δεν υπήρχε. Μικρές και μεγάλες εταιρείες ρίχτηκαν στο παιχνίδι των κοινωνικών μέσων δικτύωσης και ο ανταγωνισμός ήταν τρομερός. Εταιρείες δύο ατόμων έγιναν κολοσσοί , άλλες εταιρείες πέρασαν ως πυροτεχνήματα και άλλες έγραψαν ιστορία στο ψηφιακό κόσμο και όχι μόνο. Αλλάξανε τα δεδομένα με τα οποία εργαζόμαστε, διασκεδάζουμε και ζούμε τη ζωή μας γενικότερα.

Ντοπαμινη-Ουσία

Ας πάμε όμως να δούμε τι είναι αυτό που ελκύει σχεδόν όλους όσους έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο να χρησιμοποιούν τις κοινωνικές πλατφόρμες; Πολλές φορές δε μπορούμε να αγνοήσουμε τα mail, τις κλήσεις, τα sms και ό, τι άλλη ειδοποίηση έχουμε στη συσκευή μας. Πρέπει οπωσδήποτε να τα δούμε, να τα ανοίξουμε, να τα καθαρίσουμε από τη συσκευή μας.  Το μυστικό είναι η ντοπαμίνη, μια ουσία που παράγει ο οργανισμός μας και ούτε λίγο ούτε πολύ μας δημιουργεί την ανάγκη της αναζήτησης σε έναν ατέρμονο κύκλο. Η ντοπαμίνη είναι μια ουσία που παράγεται σε διαφορα τμήματα του εγκεφάλου και είναι απαραίτητη για μια πληθώρα λειτουργιών όπως η σκέψη , η κίνηση , ο ύπνος, η διάθεση , η συγκέντρωση , το κίνητρο , η αναζήτηση και η ανταμοιβή.

 

Τα τελευταία χρόνια έχει αποδειχθεί πως η ντοπαμίνη είναι υπεύθυνη για την ανάγκη της αναζήτησης, και όχι για την ευχαρίστηση που νιώθουμε. Η ντοπαμίνη λοιπόν μας κάνει να αναζητούμε, να θέλουμε να εξερευνήσουμε και να εντοπίσουμε. Μας αυξάνει τα επίπεδα αφύπνισης και μας κινητοποιεί να πετύχουμε τους στόχους μας. Το σύστημα αυτό της έκκρισης ντοπαμίνης μας κινεί στη ζωή, μας κινητοποιεί να επιβιώσουμε, να μάθουμε. Αυτό που κάνει τη διαδικασία πιο ενδιαφέρουσα είναι η κινητοποιηση όχι μόνο των βασικών φυσικών αναγκών αλλά και των αφηρημένων εννοιών. Η ντοπαμίνη είναι αυτή που μας κάνει περίεργους για νέες ιδέες και μας δίνει κίνητρα. Αυτό που τελικά μας δίνει την αίσθηση της ευχαρίστησης είναι το σύστημα οπιοειδών.

Αυτά λοιπόν τα δύο συστήματα είναι συμπληρωματικά στον οργανισμό μας. Η ντοπαμίνη μας δημιουργεί τα κίνητρα και τα οποιοειδές σύστημα μας δίνει την ευχαρίστηση και το σήμα της παύσης αυτής της αναζήτησης προσωρινά. Το σύστημα της ντοπαμίνης είναι πιο ισχυρό απο το συμπληρωματικό του. Η αίθηση της αναζήτησης είναι πιο ισχυρή. Τείνουμε να αναζητούμε περισσότερο από τα να ικανοποιούμαστε από μια επιτυχία. Αυτό είναι ένα μέρος της εξέλιξης. Αν το καλοσκεφτούμε, η συνεχής αναζήτηση μας κρατάει σε εγρήγορση, μας κινητοποιεί και μας δίνει ζωντάνια , κάτι που είναι σαφώς πιο δημιουργικό από το να μένουμε ακίνητοι σε μια κατάσταση νάρκης μετά από μια επιτυχία.

Τι σχέση έχουν όλα αυτά με τις κοινωνικές πλατφόρμες; Την στιγμιαία ικανοποίηση μεσα από τη γρήγορη αναζήτηση. Μας προσφέρουν άμεσα αυτό που θέλουμε.  Μας προσφέρουν σχεδόν μια άμεση ικανοποίηση της επιθυμίας να αναζητήσουμε. Θες να μιλήσεις σε κάποιον αυτή τη στιγμή ; Μπαίνεις στο chat και έγινε. Θές να ψάξεις μια πληροφορία ; απλά πρέπει να ανοίξεις το google και έγινε. Θές να μάθεις νέα για συναδέλφους ή φίλους; Πολύ απλά ανοίγεις μια πλατφόρμα δικτύωσης. Η ντοπαμίνη σε κάνει να αναζητάς και έτσι απλά μόλις βρεις αυτό που ψάχνεις στιγμιαία ανταμοιβεσαι. Αυτό σε κάνει να αναζητάς περισσότερο, να ελέγχεις πιο συχνά τα mail σου, τις ειδοποιήσης σου, τα μηνυματά σου, τα αιτήματα φιλίας τα likes κλπ. έτσι ώστε να δεχτείς ένα κομμάτι της ανταμοιβής και της αναγνώρισης απο την δικτυακή σου “παρέα”

Είναι ενδιαφέρον πως το μυαλό μας είναι πιο ενεργό όταν αναζητάμε παρά όταν αμοιβόμαστε για αυτήν την αναζήτηση. Αυτός είναι και ο λόγος που μπορεί να πιάσουμε τον εαυτό μας να αναζητά μια πληροφορία 30 λεπτά αφότου έχουμε βρει την απάντηση.

Από τι άλλο όμως διεγείρεται η εκκριση ντοπαμίνης; είναι η απροβλεπτη κατάσταση που δημιουργούν πολλά κοινωνικά μέσα. Όταν συμβαίνει κάτι, το οποίο είναι αναπάντεχο , αυτό ενισχύει τη εκκριση ντοπαμίνης. όταν έρχονται ειδοποιήσεις ή  νεα μηνύματα  που δε τα περιμένουμε και προφανώς δε μπορούμε να γνωρίζουμε το περιεχομενό τους, αυτο μας εγείρει τη περιέργεια.

Το σύστημα ντοπαμίνης στον οργανισμό μας είναι ευαίσθητο αρκετα σε κάποια συνθήματα τα λεγόμενα Pavlovian cues . Αν υπάρχει ένα μικρό σύνθημα πως πρόκειται να πάρουμε μια επιβράβευση ¨ένα μήνυμα ή κάτι τέτοιο¨ τότε ενεργοποιείτε το σύστημα ντοπαμίνης. Όταν χτυπάει ένας ήχος μηνύματος , ένα οπτικό σύνθημα, αυτό ενισχύει την εθιστική συμπεριφορά.

Επίσης κάτι που θεωρείται ενδιαφέρον,  είναι τα μικρά κείμενα που χρησιμοποιούν τα κοινωνικά μέσα. Αυτό συμβαίνει διότι ένα μικρό μήνυμα στο twitter ή στο instagram, δεν μας δίνει πλήρη ικανοποίηση. Θέλουμε να μάθουμε τη συνέχεια. Μας ενδιαφέρει να συνεχίσουμε την ηλεκτρονική στιχομυθία πέρνωντας μικρές δόσεις ικανοποίησης. Τα μικρά μηνύματα των 140 χαρακτήρων είναι κατάλληλα να μας εγείρουν τη περιέργεια και να ζητάμε περισσότερη στιγμιαία ικανοποίηση.

Είναι όμως αυτό αρνητικό; έχει συνέπειες στο άτομο;

Φυσικά και έχει και μπορεί να αποδειχθεί αρκετά κουραστικό. Η συνεχής απόσπαση της προσοχής έχει ως αποτελέσμα να μή μπορούμε να αποδόσουμε στις εργασίες και μάλιστα να μη μπορούμε να φέρουμε σε πέρας σχεδόν τίποτα σε μια δεδομένη χρονική στιγμή.

Τι μπορούμε να κάνουμε όμως για να αποδεσμευτούμε από αυτή τη κατάσταση ;Υπάρχει λύση

Η αλήθεια είναι πως οι ρυθμοί εξελιξης των κοινωνικών δικτύων είναι τρομεροί. Μας κατακλύζουν συνεχώς νέες πλατφόρμες με ενδιαφέρον και νέα χαρακτηριστικά. Είναι πλέον αμέτρητρες και εξελίσσονται με μεγάλη ταχύτητα. Είναι σημείο της εποχής μας να ζούμε με αυτές και να αλληλεπιδρούμε σε αυτά τα δίκτυα.Όμως η απόσπαση από την εργασία μας, η εικονική ζωή  και η αυξηση των ωρών σε αυτά προκαλούν αντίθετα αποτελέσματα απο τα θεμιτά. Η εθιστική συμπεριφορά των νέων δείχνει μια καταστροφική τάση στη κοινωνική μας συμπεριφορά, στις ανθρώπινες σχέσεις καθώς και στις πιο ουσιαστικές χαρές της ζωής.

Μια απλή πρακτική για να μπορέσουμε να απεμπλακούμε από τον εθισμό και τη πολύωρη χρήση είναι να παραμετροποιήσουμε τις συσκευές μας έτσι ώστα να κλείσουμε τα λεγόμενα pavlovian cues- τα συνθήματα εκείνα που μας κρατάν σε επιφυλακή. Επίσης θα πρέπει να περιορίσουμε τη χρήση τους σε στιγμές που μοιραζόμαστε με τους ανθρώπους μας. Για παράδειγμα, η ώρα του φαγητού δε πρέπει να συνοδεύεται με χρήση κάποιας συσκευής. Ο χρόνος που περνάμε με δικά μας άτομα δε πρέπει να αποσπάται απο τη χρήση των κοινωνικών μέσων.

Αφήστε λοιπόν τις συσκευές σας και βγήκε στη φύση, μιλήστε με φίλους, κάνετε παρέα με τα αγαπημένα σας πρόσωπα, ζητήστε την επιβράβευση στην εργασία σας, ταξιδέψτε, αθληθείτε. Όλα αυτά μπορούν να γίνουν ευχάριστα χωρίς τη χρήση κινητού και να σας δώσουν πραγματική ανταμοιβή στο τέλος. Ας θυμόμαστε οι πλατφόρμες και τα κοινωνικά μέσα θα πρέπει να λειτουργούν συμπληρωματικά και όχι να γίνονται το όχημα για να ζήσουμε τη ζωή μας μέσα από αυτά.

What Is PCIe? A Basic Definition by Scharon Harding July 17, 2019 at 10:01 AM

PCIe (peripheral component interconnect express) is an interface standard for connecting high-speed components. Every desktop PC motherboard has a number of PCIe slots you can use to add GPUs (aka video cards aka graphics cards), RAID cards, Wi-Fi cards or SSD (solid-state drive) add-on cards. The types of PCIe slots available in your PC will depend on your motherboard.

PCIe slots come in different physical configurations: x1, x4, x8, x16, x32. The number after the x tells you how many lanes (how data travels to and from the PCIe card) that PCIe slot has. A PCIe x1 slot has one lane and can move data at one bit per cycle. A PCIe x2 slot has two lanes and can move data at two bits per cycle (and so on).

 

 

You can insert a PCIe x1 card into a PCIe x16 slot, but that card will receive less bandwidth. Similarly, you can insert a PCIe x8 card into a PCIe x4 slot, but it’ll only work with half the bandwidth compared to if it was in a PCIe x8 slot. Most GPUs require a PCIe x16 slot to operate at their full potential.

Current PCIe Generations

PCIe standards currently come in three different generations: PCIe 1.0, PCIe 2.0, PCIe 3.0 and PCIe 4.0. Bandwidth doubles with each generation.

How do you know what performance you’ll get with a PCIe expansion card? Your PCIe card will run at the lowest generation present. So if you put a PCIe 2.0 card in a PCIe 3.0 slot, you’ll get PCIe 2.0 performance.

P
CIe 4.0

The PCIe 4.0 standard debuted in 2017 and offers 64 GBps of throughput. It’s available for enterprise-grade servers, but only just started becoming usable with SSDs this year. The AMD Ryzen 3000-series CPUs that debuted in July 2019 are the first desktop CPUs to support PCIe 4.0 x16 out of the box. For full support, users will need new motherboards running the X570 chipset.

 

Future PCIe Generations: PCIe 5.0 and PCIe 6.0

PCIe 5.0

The official PCIe 5.0 standard came out in May 2019. It will bring 128 GBps of throughput. The specification is backwards compatible with previous PCIe generations and also includes new features, including electrical changes to improve signal integrity and backward-compatible CEM connectors for add-in cards. The first PCIe 5.0 devices are expected to debut in 2019 with broader availability in 2020.

PCI-SIG, which defines PCIe standards, expects PCIe 4.0 and PCIe 5.0 to co-exist for a while, with PCIe 5.0 used for high-performance needs craving the most throughput, like GPUs for AI workloads and networking applications. So, PCIe 5.0 will mainly be used in data center, networking and high-performance computing (HPC) enterprise environments, while less-intense applications, like those used by desktop PCs, will be fine with PCIe 4.0.

PCIe 6.0

In June, PCI-SIG announced it will release the standards for PCIe 6.0 in 2021. PCIe 6.0 will have double the bandwidth of PCIe 5.0 to 256 GB/s among the same maximum number of lanes, 16.

PCIe 6.0 is expected to be backwards compatible with previous PCIe generations.

PCIe Generations Compared

Bandwidth Gigatransfer Frequency
PCIe 1.0 8 GB/s 2.5 GT/s 2.5 GHz
PCIe 2.0 16 GB/s 5 GT/s 5 GHz
PCIe 3.0 32 GB/s 8 GT/s 8 GHz
PCIe 4.0 64 GB/s 16 GT/s 16 GHz
PCIe 5.0 128 GB/s 32 GT/s 32 GHz
PCIe 6.0 256 GB/s 64 GT/s 32 GHz

This article is part of the Tom’s Hardware Glossary.

https://www.tomshardware.com/reviews/pcie-definition,5754.html

PCI Express

Το υλικό δίαυλου ηλεκτρονικού υπολογιστή τύπου PCI-Express ή απλά PCIe (αγγλ. Peripheral Component Interconnect Express) παρουσιάστηκε το 2004 από την κατασκευαστική εταιρεία Intel για να αντικαταστήσει τους προηγούμενους διαύλους PCI και AGP στον εξοπλισμό των ηλεκτρονικών υπολογιστών. Χρησιμεύει για την ένωση πρόσθετων καρτών μονάδων με την ομάδα των κεντρικών ολοκληρωμένων κυκλωμάτων στην μητρική πλακέτα του υπολογιστή.

Σε σύγκριση με τον παλαιότερο δίαυλο PCI, ο δίαυλος PCIe δεν είναι κοινό σύστημα διαύλων, αλλά σύνολο χωριστών σειριακών απευθείας συνδέσεων. Η μεταφορά των δεδομένων γίνεται μέσω παρόδων, ενώ κάθε πάροδος αποτελείται από ένα ζεύγος αγωγών για την εκπομπή και ένα δεύτερο ζεύγος αγωγών για την λήψη των δεδομένων. Η σύνδεση των παρόδων μεταξύ της ομάδας των κεντρικών ολοκληρωμένων κυκλωμάτων και των πρόσθετων υλικών (τις κάρτες δηλαδή) γίνεται με την βοήθεια ηλεκτρονικού μεταγωγέα. Για την κωδικοποίηση των δεδομένων εφαρμόζεται ο κώδικας 8B10B.

Παρόλο που ο τρόπος λειτουργίας του είναι εντελώς αντίθετος με αυτόν του παλαιότερου υλικού, το PCIe είναι πλήρως συμβατό και οι κάρτες που χρησιμοποιούνται δεν επιβάλουν καμία ανάγκη μετατροπής, ούτε στο λειτουργικό σύστημα, αλλά ούτε και σε οδηγούς και λογισμικά.

Ο δίαυλος PCIe είναι πλήρως διπλής κατεύθυνσης επικοινωνίας με ταχύτητα 1,25 GHz, η οποία θεωρητικά επιτρέπει ως μέγιστη ταχύτητα μεταφοράς δεδομένων τα 250 MByte/s για κάθε πάροδο προς κάθε κατεύθυνση. Στην πραγματικότητα γίνονται εφικτές ταχύτητες των 240 MByte/s, όταν μεταφέρονται δεδομένα μεγάλης διάρκειας.

Όταν χρησιμοποιείται μόνο μία πάροδος, τότε ο δίαυλος ονομάζεται PCIe x1. Οι πάροδοι μπορούν να χρησιμοποιούνται και σε συνδυασμό, έτσι ώστε να αυξάνεται η ταχύτητα.

  • PCIe x1 – χρησιμοποιεί μία πάροδο
  • PCIe x4 – χρησιμοποιεί τέσσερις παρόδους
  • PCIe x16 – χρησιμοποιεί δέκα έξι παρόδους
  • PCIe x32 – χρησιμοποιεί τριάντα δύο παρόδους

Συνήθως χρησιμοποιείται ο τύπος PCIe x1 ως αντικαταστάτης του παλαιότερου PCI, ενώ για τις κάρτες γραφικών χρησιμοποιείται ο τύπος PCIe x16ως αντικαταστάτης του παλαιότερου AGP.

Στους επαγγελματικούς επεξεργαστές χρησιμοποιούνται επιπλέον οι τύποι x4, x8 και x32.

Τα βύσματα των διαφόρων τύπων είναι συμβατά προς τα πάνω, δηλαδή βύσματα με μικρότερο αριθμό στον τύπο χωράνε σε πρίζες με τον ίδιο ή μεγαλύτερο αριθμό στον τύπο. Σε αυτή την περίπτωση, οι πάροδοι που δεν τροφοδοτούνται μένουν ανενεργοί.

 

Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

https://el.wikipedia.org/wiki/PCI_Express

Modeling needs fantasy

After we have taken the necessary steps to develop the overall concept of a bpm project, there is a time that we come to modeling. i admit that modeling is a creative and interesting task. i am fond of this creative task. After all it’s the outcome of all the work done earlier in a BPM project.. and i am referring to the phases that exist before modeling. all the analysis takes flesh and bones when it comes to process modeling. i strongly believe that good modeling technics and good modeling tools are not enough to design good and efficient processes. it’s pure architecture. Well the work of a process modeller is not exposed to public view and the truth is that one can hardly understand the beauty of a good modeling process without measuring it.But what does it take to make a succesful modeling. Obviously the preliminary work must be done correctly and correct data should be delivered to the modeling team. But there are a lot more than the above.
there are so many modeling technics, so many different angles and perspectives you can distinguish in process modeling. The modeler has it’s way to reach the required result. Process Modeling is architecture and modelers should understand that…
it’s good to use different kind of models and diagrams, to have a lot of aces through your tools. Models should create value to the organization. what does it need? In my opinion, an important component is FANTASY. One must be able to see beyond the obvious. It’s important to conscript the fantasy and the design skills by putting your own touch. Modeling is not just putting things together and creating workflows, redesigning processes but it’s also an art of making flexible processes, of succesfully letting the work easily flow through well defined diagrams, of placing correct nodes and simplifying the processes, of imagining new ways that can be consorted with the organization vision and mission.

Origin of BPM standards: Pi-Calculus vs. Petri nets

Below we refer to the pi-calculus and petri net influence to major bpm standards. we divide the bpm standards as following:

pi-calculus influence:
– WS-CDL
– WSCI
– BPML
– XLANG

Petri-Net influence:
– BPMN
– YAWL
– WSFL

As a matter of fact, BPEL is a blend inheriting both from pi-calculus and petri nets
this is happening because BPEL has the following relationships:

XLANG—> BPEL <——WSFL

STARTING FROM PI-CALCULUS

Pi-calculus was developed by scottish mathematician Robin Miller in the 1990’s and can be described as a formal language for defining concurrent communicating processes, including, but not restricted to business processes. it seems to be an advanced algrebaic system. in pi calculus system each process consists of one or more actions which can be arranged sequentially in parallel or conditional paths, or recursively. When we refer to an action we should also note if we are sending or receiving it on channels. an example will enlighten the description. when writting this language we actually write mathematical equations using predefined symbols.

The following example demonstrates interactions of a customer a travel agent and an airline(Example taken from Essential Business Process Modeling)

1 Customer(Creatorder, customer)=
2 createorder.customer(result)
3 Agent(createorder, agentok, agentfail,airline)=
4 createorder(customer).airline<agentok, agentfail=””>.
5 Agent1(agentok,agentfail,customer)
6 Agent1(agentok,agentfail, customer)=
7 agentok(result).customer+
8 agentfail(result2).customer
9 Airline(airline,agentok,agentfail)=
10 airline(agentok,agentfail).agentok<“conf no 100”>
11 End2End=
12 (neworder,cust,ok,fail,air)
13 Customer(corder,cust)| Agent(corder,ok,fail,air)|Airline(air,ok,fail)

p send q on channel p
p(q) receive q on channel p
dot(.) in coding is the sequential operator
(+) conditional operator denotes that exactly one of this actions will

PETRI NETS

the petri network was developed by the mathematician Carl Adam Petri, is a formal graphical process modeling language that can design systems as diverse as train track switches and business processes(Essential Business Process Modeling book). you can easily find information on petrinets and their rules searching the internet. there are tools available to use to draw petri nets. be careful because they may have some similarities with state machine diagrams but they have different functionality and should not be compared.
</agentok,>

Process patterns and the P4

As far as processes are concerned, the process community has identified and codified different sets of common problems. This action was a result of previous similar approaches taken by the programming community. Previous works on the programming patterns include the GOF’s book which is a catalog of 23 patterns related to the creation of objects, the structural relationship of objects, the behavior of objects and so on. The best thing about using a pattern is the standardization. Each pattern is documented according to a standard template with sections such as intent, motivation and known uses.

Similar approach happened by the process community and by a group of 4 which we call process 4(P4). The article workflow patterns lists 20 patterns which are used for processes. This catalog is an account of process control flow.

Well what changes from the programming approach of GOF’s documentation is that the GoF patterns are documented as object models whereas P4 patterns are spatial and visual. Process patterns are clusters or constellations of process activities arranged in just the right way to solve difficult problems.

The categories which P4 patterns are included are:

  • Basic patterns
  • Advanced Branch and join patterns
  • Structural patterns
  • Multiple instances patterns
  • State based patterns
  • Cancellation patterns

BASIC PATTERNS

Basic patterns cover fundamental process capabilities: running activities in a sequence; spawning, and later joining,parallel lines of execution; and branching intone of several directions based on a conditional choice. The five basic P4 patterns are:

  • Sequence
  • Parallel split
  • Synchronization
  • Exclusive choice
  • Simple merge

Sequence

Intent

To run activities sequentially. For example run activity A followed by B followed by C

Need for activity sequencing

Almost every process has at least one segment of two or more steps to be performed sequentially.

And the activity sequencing is essential part of the notion of process, it is not surprising that all BPM vendors and specifications support the Sequence pattern.

We can give an example of this activity sequencing in BPEL for a registration in a service

 

sequence

invoke name=”give certifications”

invoke name=”get approval ”

invoke name=”update DB data”

invoke name=”send confirmation email”

invoke name=”send welcome page”

sequence

* we removed the <> so as not to read as html code

Parallel Split Pattern in modeling -BASIC PATTERNS

Parallel split

After the analysis made in the basic pattern called sequence which is the most basic step in modeling and processes, we should move on to the parallel split. The intent of the parallel split pattern is to branch, or fork from a single activity to multiple parallel paths. This Pattern is also known as AND-split.

It occurs when there is a need of multiple streams to execute at the same time. An example of this would be when an employee needs to apply for vacation. The Department manager gets the application of the employee. At the same time the application is forwarded to HR dept. where the HR employee should update the available dates. The application approval depends on the Department manager and the HR. to let the process move on to its completion these to tasks should complete successfully.

This pattern is related to Synchronization, Exclusive Choice and Multi-Choice

Synchronization

the intent of synchronization pattern is to have several parallel paths converge on a single activity which waits for the completion of all paths before starting. The pattern is also known as AND-Join. Synchronization is common requirement for many processes. In the above example to get the process of work permit completed the activity of final completion from the department responsible for work permits must not be started until the 2 preceding parallel activities have completed.

In languages in which parallel processing is modeled as a control structure(flow in BPEL and ALL in BPMN) the control structure itself manages the merge. For example, in BPEL when the flow in BPEL completes, its child activities are guaranteed to have completed. In languages where the merge requires an explicit join element(such as the AND gateway in BPMN and the join in UML activity diagrams) the join element performs the merge.

This pattern is related to parallel split, Simple Merge, Synchronizing Merge,Multi-Merge, Discriminator

Continuing with Patterns- Exclusive Choice

The intent of the Exclusive Pattern is to branch from a single activity to exactly one of several paths, based on the evaluation of a condition. This pattern is known as a XOR-split.

The need for such a pattern is big and this is used widely in everyday’s activity. To understand the power of the XOR split we just give an example of a bank customer who wants to login to the i-bank. The customer gives the password and if the password is correct he is redirected to a welcome page. Otherwise if something goes wrong the customer is informed that he cannot access his account. So this behavior is modeled as an XOR split from Get approval to send welcome user page or Send rejection message. The effect is that of an if statement in the process.

Implementations of this widely supported pattern include control constructs (this can be a switch statement in BPEL and BPML) and explicit split elements(such as XOR gateway in BPMN and the diamond in UML activity diagrams).

Simple merge

The intent of a simple merge pattern is that several exclusive conditional paths converge on a single activity, which starts executing when the one chosen path completes. The pattern is also known as XOR-Join. A simple merge is actually the endpoint – XOR join- of a process that splits and which started by an exclusive choice. In programming we can assume that it is the end of an if statement . now in languages in which conditional processing is modeled as a control structure (such as BPEL and BPMN) the control structure can manage the merge(for example, when the switch case in BPEL completes, its selected case is quaranteed to have completed.)

Advanced Branch and Join Patterns-Multi-Choice

Advanced Branch and Join Patterns-Multi-Choice

Earlier I have posted the basic Patterns of P4 in Real modeling Process . These were the basic patterns which we use all the time and are fundamental in process modeling. Furthermore we must mention that advanced patterns are also a necessity in modeling world as they are also used extensively.

Starting from the common pattern which is called Multi Choice, we refer to a pattern which is placed so as to choose one or more parallel branches in which each branch is taken only if it satisfies a particular condition. This pattern is also called as Inclusive Or split. The difference between exclusive and inclusive OR is that exclusive_OR allows only one branch to direct the process where inclusive OR allows more than one path to be spawned.

Synchronizing Merge

The intent of synchronizing merge is to join branches spawned by a Multi-Choice(see above). That is to wait for all active paths in a parallel to complete. This Pattern is also known as Inclusive_OR_Join. Though the idea is intuitive and this pattern can help us solve many problematic areas, many BPM products cannot support it because of its implementation difficulties of tracking which branch was executed. Languages that use the Petri-Net conception of token passing to model control flow can implement such a pattern.

As far as BPEL is concerned, it uses the principle of dead path elimination, another Petri_Net inspired concept, to solve this problem.

 pattern BPMN examples

 pattern BPMN examples

 

Following the articles for patterns and using BPMN intalio tools, i submit the below examples for the discussed patterns.
click on the images to see the examples

and-split pattern..

or-split pattern

xor-split pattern